Mijn dag begint meestal met een bak koffie en met data. Niet omdat het moet, maar omdat ik wil weten: hoe staan we ervoor? Wat doet onze website? Wat leveren onze advertenties op? Waar liggen kansen?
Want dat is waar mijn rol om draait: zorgen dat we als bedrijf slimme keuzes maken.
Ik overleg regelmatig met directie en kartrekkers. Wat willen zij bereiken? Nieuwe klanten? Meer zichtbaarheid in de regio? Een vestiging openen in een nieuw gebied? Meer sollicitanten voor techniek-functies? Ik luister, stel kritische vragen en adviseer vervolgens welke stappen we moeten zetten om daar te komen.
Online zichtbaar worden? Fysieke advertenties? Samenwerkingen? Ik onderzoek het, vergelijk offertes, onderhandel met externe partijen en zorg dat het advertentie materiaal netjes op tijd geleverd wordt.
Ook employer branding is mijn verantwoordelijkheid. Hoe laten we zien dat AAproTec een fantastische werkgever is? Wat maakt werken bij AAproTec uniek? Hoe laten we dat zien op social media, op onze website of in campagnes?
Daarnaast ben ik de eigenaar van onze website. Ik stuur externe partijen aan voor design, gebruiksvriendelijkheid en SEO-optimalisatie. Maar vooral: Ik analyseer het gedrag van onze
bezoekers. Waar haken mensen af? Welke pagina’s converteren goed? Wat kan beter?
Alles met maar één doel: een optimale klantbeleving.
Samen met de content-specialist bedenk ik scripts voor social content en video’s. Op draaidagen help ik mee achter de schermen en zorg ik dat het verhaal klopt. Verder overleg ik met kartrekkers en directie over sponsoruitingen, bewaak de uitstraling van ons merk en zorg dat alles wat we doen klopt met de visie van AAproTec.
En misschien wel het belangrijkste: ik koppel data aan actie. Op basis van websitebezoekers of online gedrag help ik onze relatiebeheerder met tips. Welke bedrijven tonen online interesse? Waar liggen kansen voor persoonlijk contact?
Aan het einde van de dag check ik nog de lopende projecten: kledinglijnen, reclameuitingen, bestickering van bedrijfswagens. Ik ben hét aanspreekpunt voor externe marketing en reclamepartners.
En dan ergens tussen 16:30 en 17:00 klap ik mijn Macbook dicht. Niet omdat het werk af is (online werk is nooit af), maar omdat ik weet: morgen zijn er weer nieuwe mogelijkheden, nieuwe inzichten en nieuwe kansen om verder te bouwen aan AAproTec, en op dit moment ben ik ‘in control’.