<i>Mensen blij maken</i>
Klantgerichtheid en luistervermogen
Nauwkeurigheid en structuur
Doortastend en proactief
ssst... dit wil je baas niet horen

De werkdag van onze verkoop adviseur

Mijn werkdag begint op kantoor, met een snelle blik op in mijn mailbox. Alles wat ik in vijf minuten kan oplossen? Handel ik direct af. Geen uitstel, gewoon doorpakken.

Tussen de mails zit altijd wel een nieuwe aanvraag. Soms klein, soms groot. En dan is het schakelen geblazen. Want vandaag heb ik sowieso weer afspraken met klanten bestaande of nieuw. Ik ga op locatie langs, meet de situatie in, luister goed naar de wensen en geef een passend advies.

Want verkopen is vooral: goed luisteren, meedenken en dan pas de juiste oplossing aanbieden.

In het online portaal stel ik het nieuwe object samen. Kleur, rails, veren, aandrijving alles wordt afgestemd op wat de klant nodig heeft. Daarna maak ik een offerte, inclusief technische tekening en vooraanzicht van de deur. Alles strak en duidelijk. Dat bespreek ik persoonlijk met de klant.

Pro actief

En als die offerte de deur uit is? Dan blijft het niet stil. Ik bel na. Want wachten tot de klant terugbelt? Daar geloof ik niet in. Actie zorgt voor resultaat.

Zodra er akkoord is, bestel ik alle onderdelen en plan ik het project in. Heldere communicatie, goede afspraken zodat de klant weet waar hij aan toe is.

Nieuwe aanvragen komen binnen via de website, per telefoon of mail. En soms ook via de serviceafdeling: bijvoorbeeld als een deur niet meer te repareren is, of als het economisch slimmer is om een nieuwe te plaatsen. Dan start opnieuw het proces van adviseren, offreren, inmeten, plannen.

En als er onderweg iets misgaat een onderdeel vertraagd, of iets loopt anders dan gepland dan ben ik degene die het fixt. Geen gedoe voor de klant, ik regel het.

Klantgericht

Is het project afgerond en de factuur betaald? Dan kan ik het officieel loslaten. Maar in de praktijk kijk ik vaak toch nog even mee. Want het gaat om tevreden klanten, niet alleen om dichte deuren.

En omdat het team compact is, pak ik ook regelmatig zaken op van collega’s. Ziek? Vrij? Druk? Dan stap ik in. Want als verkoopadviseur ben ik ook gewoon een teamspeler.

Het mooie van mijn werk? Dat ik soms op de meest bijzondere plekken kom: productieplants, fabrieken, rijksmonumenten. Klanten en projecten waar je normaal nooit zou komen. Dat maakt elke dag nét een beetje anders.

    Datum/Tijd*
    Je naam*
    Je telefoonnummer*