Mijn dag begint met koffie. En met monteurs. Even bijpraten, lachen en ondertussen samen de dag doorspreken. Geen betere manier om feeling te houden met wat er écht speelt.
Daarna duik ik in de werkbonnen van gisteren. Die zijn uitgevoerd door de monteurs, en het is aan mij om te zorgen dat alles netjes en volgens afspraak wordt gefactureerd aan de klant. Dat doe ik deels zelf, en deels samen met mijn collega’s op kantoor.
Ondertussen komen er serviceaanvragen binnen. Een klant met een storing. Een vraag over een kapot onderdeel. Een offerte die nog openstaat. Ik schakel snel, bespreek wat er nodig is, maak een voorstel en bel de klant van gisteren nog even na. Want bij AAproTec laten we offertes niet zomaar liggen.
Op mijn scherm draait continu het planbord mee. Daarop zie ik wie waar is, wat er allemaal gedaan moet worden en waar nog ruimte zit. De monteurs rijden mijn regio door ik zorg dat ze slim en efficiënt worden ingepland. Komt er een storing tussendoor? Dan regel ik dat die met spoed wordt opgelost. Liefst door iemand die nét in de buurt zit. Dat is schakelen op z’n best.
Ik ben ook degene die goedkeuring geeft aan inkoopfacturen. Want als er onderdelen besteld worden, moet iemand overzicht houden. Mijn doel? Iedereen zo veel mogelijk ontzorgen.
Ondertussen leg ik alles duidelijk vast: klantafspraken, bijzonderheden, oplossingen. Alles netjes in het klantdossier. Niet voor de show, maar zodat iedereen weet wat er is afgesproken ook over een jaar nog.
De telefoon gaat weer. Een klant met een lastige vraag. Geen probleem. Ik geef advies. Of rij zelf even langs om de schade op te nemen en de situatie te beoordelen. Daarna stel ik een offerte op en als de klant akkoord geeft, zorg ik dat alles snel in gang wordt gezet.
Soms moet ik alles uit mijn handen laten vallen. Omdat er ineens een urgente storing binnenkomt. En dan zie je pas echt wat mij typeert: rust, flexibiliteit en oplossingsgericht denken. In die momenten ben ik op mijn best.
Want als serviceadviseur bij AAproTec ben ik het aanspreekpunt, de regelaar, de schakel tussen klant en monteur. Ik hou het overzicht, denk vooruit en zorg dat klanten tevreden blijven. En als het even kan: méér dan tevreden.